Informacja o mLegitymacji
Jak działa mLegitymacja Szkolna?
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel
https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.ios.mlegitymacjaszkolna.regulamin.1.0.0.pdf
Instrukcja instalacji mLegitymacji dla Uczniów i Studentów
Kolejność działań
1. Wniosek o wydanie mlegitymacji
Należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu szkoły. Wniosek dostarczamy osobiście, lub skan na adres e-mail : legitymacja.zs2@oswiata.tarnobrzeg.pl
2. Wysyłanie zdjęcia ucznia
Wysłać zdjęcie dziecka (dzieci) na adres email: legitymacja.zs2@oswiata.tarnobrzeg.pl lub poprzez e-dziennik.
Zaloguj się do e-dziennika (jako rodzic)
wczytaj zdjęcie ucznia (Uczeń -> Dane ucznia -> AKTUALIZUJ ZDJĘCIE).
Aktualne zdjęcie – spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o maksymalnie 1MB i w wymiarach 496 pikseli (wysokość) x 354 pikseli (szerokość)).
O zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów
Wymagania jakie powinno spełniać przesyłane zdjęcie dziecka
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu
Przykładowa strona do przygotowania zdjęcia
Można skorzystać ze strony aby przygotować poprawnie zdjęcie rozmiar: maksymalnie 1MB i w wymiarach 496 pikseli (wysokość) x 354 pikseli (szerokość).
Zdjęcie do legitymacji szkolnej powinno być aktualne (czyli nie starsze niż 6 miesięcy), ostre i kolorowe. Twarz dziecka powinna zajmować około 70% powierzchni fotografii, być widoczna w całości oraz ustawiona na wprost obiektywu. Włosy lub okulary nie powinny zasłaniać brwi i oczu.https://www.resizepixel.com/pl/resize-image/
3. Kod QR do aplikacji mObywatel
Rodzic oczekuje na wiadomość w dzienniku elektronicznym, e-mail lub telefoniczną informację o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica/ucznia w sekretariacie).
4. Instalacja aplikacji mObywatel
Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.