• Zasady rekrutacji

        •  Zasady rekrutacji do Technikum w Zespole Szkół nr 2 w Tarnobrzegu
          na rok szkolny 2025/2026

           

          Akty prawne:

          •  Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 737 ze zm.);
          •  Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24 czerwca 2024r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego dla publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2024r. poz. 989);
          •  Zarządzenie Nr 3/2025 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 20 stycznia 2025 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych i publicznych branżowych szkół II stopnia oraz do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych i liceów ogólnokształcących dla dorosłych, na rok szkolny 2025/2026 w województwie podkarpackim
          • Statut szkoły: Zespołu Szkół nr 2 w Tarnobrzegu.

           

          I. Zasady rekrutacji

          1. Rekrutacja do technikum odbywa się z wykorzystaniem Systemu Elektronicznego Naboru – tak jak do wszystkich

          innych szkół ponadpodstawowych w Tarnobrzegu

          2. Kandydaci, którzy ubiegają się o przyjęcie, w sekretariacie uczniowskim szkoły składają:

          • kwestionariusz - podanie wydrukowane z Systemu Elektronicznego Naboru lub pobrane ze strony szkoły wraz z podpisami kandydata i jego rodziców/opiekunów prawnych 
          • dokumenty – świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie z OKE o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty
          • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie
          • 1 aktualna fotografia w postaci elektronicznej (plik w formacie jpg) wysłana na adres mailowy szkoły: legitymacja.zs2@osiwata.tarnobrzeg.pl

          UWAGA – Kandydaci nie będący w systemie elektronicznego naboru sami zakładają konta w systemie lub korzystają z pomocy szkolnej komisji rekrutacyjnej naszej szkoły.

          3. Podanie do szkoły składane w sekretariacie szkoły musi być podpisane przez kandydata oraz rodziców/prawnych opiekunów. Kopie każdego dokumentu powinny posiadać na każdej stronie potwierdzenie „zgodności z oryginałem”.

           

          Ważne terminy i zasady postępowania przy rekrutacji:

          1. Zarejestruj się w systemie elektronicznego naboru:

          https://podkarpacie.edu.com.pl/kandydat/

          dokonaj wyboru preferowanych szkół, wydrukuj i złóż podpisane podanie w szkole pierwszego wyboru od 19 maja 2025r. do 13 czerwca 2025r.

          2. Odbierz skierowanie na badanie lekarskie o braku przeciwskazań do nauki w zawodzie od 19 maja do 18 lipca 2025r.

          3. Uzupełnij wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty od 27 czerwca 2025r. do 7 lipca 2025r. do godz. 15.00

          4. Komisja rekrutacyjna weryfikuje wnioski o przyjęcie do szkoły do 9 lipca 2025r.

          5. Sprawdź, czy zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia do szkoły na publikowanej liście zakwalifikowanych do przyjęcia 15 lipca 2025r.

          6. Potwierdź wolę podjęcia nauki w wybranej szkole poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa i zaświadczenia OKE o wynikach egzaminu ósmoklasisty oraz zaświadczenia od 15 lipca 2025r. do 18 lipca 2025r. do godz. 14.00 lekarskiego o braku przeciwskazań do nauki w zawodzie

          7. Sprawdź czy twoje nazwisko figuruje na liście przyjętych do szkoły 21 lipca 2025r.

           

          II. Wymagane dokumenty

          1. Kwestionariusz kandydata do klasy pierwszej. Można pobrać ze strony internetowej lub pobrać w szkole

          2. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie. Kandydaci do technikum

          mogą wykonać badania lekarskie bezpłatnie w przychodniach medycyny pracy, których adresy znajdują się na stronie

          internetowej Podkarpackiego Kuratorium Oświaty.

          3. Kandydaci dostarczają oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia OKE o szczegółowych wynikach egzaminu

          przeprowadzonego w ostatnim roku nauki

          4. 1 aktualna fotografia w postaci elektronicznej (plik w formacie jpg) wysłana na adres mailowy szkoły:

          legitymacja.zs2@osiwata.tarnobrzeg.pl

          5. Zaświadczenia z konkursów, olimpiad na podstawie których są przeliczane punkty

           

          III. Kryteria rekrutacji

          1. O przyjęcie do klasy pierwszej Technikum mogą ubiegać się absolwenci szkoły podstawowej.

          2. Zakres punktowy przyjęcia wynosi 50-200 punktów. O przyjęciu kandydata na dany kierunek decyduje

          większa liczba punktów uzyskana w wyniku postępowania kwalifikacyjnego, w którym przelicza się na punkty

          •  oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej z czterech przedmiotów: języka polskiego, matematyki, języka obcego (najwyższa ocena spośród języków obcych nowożytnych ujętych na świadectwie jako obowiązkowe) oraz z jednego przedmiotu spośród następujących: biologia, geografia
          •  oraz wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu OKE zasady przeliczania na punkty ocen z przedmiotów nauczania wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:

          o 18 pkt – ocena celująca

          o 17 pkt – ocena bardzo dobra

          o 14 pkt – ocena dobra

          o 8 pkt – ocena dostateczna

          o 2 pkt – ocena dopuszczająca

          Kandydat może uzyskać maksymalnie 100 punktów za oceny i osiągnięcia wymienione na świadectwie.

          zasady przeliczania na punkty wyników egzaminu ośmioklasisty:

          •  Wynik przedstawiony w procentach z:

          - j. polskiego mnoży się przez 0,35

          - matematyki mnoży się przez 0,35

          - j. obcego nowożytnego mnoży się przez 0,3

          Kandydat może uzyskać maksymalnie 100 punktów z egzaminu ośmioklasisty.

           

          3. Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły – w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu

          rekrutacyjno – kwalifikacyjnym mają uczniowie:

          •  kandydaci z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej,
          •  kandydat spełnia jedno lub więcej z kryteriów opisanych w Art. 20c ust. 2 Ustawy o systemie oświaty: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą
          •  z wyższą oceną z zachowania.

          Dodatkowe punkty w postępowaniu rekrutacyjnym można uzyskać za:

          •  ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem 7 punktów,
          •  osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu 3 punkty
          •  szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, w tym uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły, z wyjątkiem tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim,
          •  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

           - tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów

           - tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów

           - tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów

          •  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim labo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:

           - tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły

          artystycznej – przyznaje się 10 punktów

           - tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły

          artystycznej – przyznaje się 4 punkty

           - tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły

          artystycznej – przyznaje się 3 punkty

          •  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

           - dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów

           - dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów

           - dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów

           - tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów

           - tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów

           - tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty

          •  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:

           - dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem

          nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów

           - dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem

          nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów

           - dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów

           - tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły

          artystycznej – przyznaje się 7 punktów

           - tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły

          artystycznej – przyznaje się 3 punkty

           - tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły

          artystycznej – przyznaje się 2 punkty

          •  uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w w/w punktach, artystycznych lub

          sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

           - międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty

           - krajowym – przyznaje się 3 punkty

           - wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty

           - powiatowym – przyznaje się 1 punkt

          W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i

          sportowych na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej,

          przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów

          możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

          Uwagi końcowe

          Decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje Szkolna Komisja Rekrutacyjna w oparciu o ostateczną liczbę punktów, jaką uzyskał kandydat. Tryb odwoływania się od tej decyzji określają odrębne przepisy. We wszystkich przypadkach nieobjętych niniejszymi postanowieniami decyzję podejmuje Szkolna Komisja Rekrutacyjna w porozumieniu z dyrektorem szkoły.