• Aktualności

          • Ósmoklasiści! Nie przegapcie swojej szansy!

          • 05.03.2025
          • Powoli zbliża się czas rekrutacji do szkół średnich, a terminy naboru mogą minąć szybciej, niż się spodziewacie!

            To od Waszej decyzji zależy, gdzie będziecie kontynuować naukę i rozwijać swoje pasje. Zespół Szkół nr 2 w Tarnobrzegu posiada szeroką ofertę kształcenia, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.

            Sprawdźcie terminy i wymagania rekrutacyjne już teraz, aby mieć pewność, że niczego nie przegapicie. Wybierzcie świadomie szkołę, która najlepiej odpowiada Waszym zainteresowaniom i planom na przyszłość!

            Dołączcie do uczniów „Rolnika” !

             

            B.S-P.

          • UWAGA MATURZYŚCI!

          • 27.03.2025
          • Uczniowie z klas piątych, którzy zdadzą egzamin zawodowy i mają komplet świadectw, które uprawniają do uzyskania dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe - mogą zrezygnować z przystąpienia do niektórych albo do wszystkich egzaminów z przedmiotów dodatkowych, które wskazali w deklaracji maturalnej. Warunkiem rezygnacji jest złożenie zał. 5c - informacji o rezygnacji z przystąpienia do egzamninu maturalnego z przedmiotu dodatkowego lub przedmiotów dodatkowych w sekretariacie szkoły najpóźniej do 22 kwietnia 2025r. 

          • Ósmoklasisto , tylko u nas nowy kierunek - technik analityk !!!

          • 27.04.2025
          • Lubisz eksperymentować, analizować i odkrywać tajemnice ukryte w substancjach? Technik analityk to zawód dla osób ciekawych świata, precyzyjnych i myślących analitycznie. To połączenie nauki i praktyki w nowoczesnym wydaniu!

            Dlaczego warto?

            Nauczysz się pracować w laboratoriach chemicznych, biologicznych i przemysłowych.

            Poznasz techniki analizy jakościowej i ilościowej substancji.

            Zdobędziesz umiejętność obsługi nowoczesnej aparatury laboratoryjnej.

            Przygotujesz się do pracy w branży farmaceutycznej, kosmetycznej, spożywczej, ochronie środowiska i nie tylko!

            Masz otwartą drogę na kierunki studiów takie jak chemia, biotechnologia, analityka medyczna, farmacja czy kosmetologia.

            Zawód technika analityka to gwarancja rozwoju w świecie nauki, technologii i ekologii.

            Dołącz do nas i odkryj, jak fascynująca może być praca z mikroskopem i próbówką!Wybierz kierunek technik analityk w "Rolniku" bo to zawód przyszłości!

             

            BS-P.

        • Złote zasady negocjacji czyli jak wygrać w każdej rozmowie
          • Złote zasady negocjacji czyli jak wygrać w każdej rozmowie

          • 13.04.2025
          • 10.04.2025r uczniowie z klasy IV TSE wzięli udział w zajęciach poprowadzonych przez
            panią mgr Justynę Witas pracownika naukowego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania
            w Rzeszowie na temat „Złote zasady negocjacji czyli jak wygrać w każdej rozmowie".
            Dla naszych uczniów, było to kolejne spotkanie z pracownikiem naukowym tej uczelni,
            odbywające się w ramach podpisanego porozumienia o współpracy, ponieważ nasza szkoła
            należy do grupy  "Klas Patronackich WSIiZ".
            Na spotkaniu uczniowie dowiedzieli się więcej o rodzajach i etapach negocjacji. Poznali cele
            negocjacji oraz ich taktyki. Młodzież otrzymała również kilka bezcennych rad jak prowadzić
            negocjacje w życiu codziennym.

            B.S-P.

             

        • Ogromny sukces naszych uczennic w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy o Prawach Ucznia
          • Ogromny sukces naszych uczennic w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy o Prawach Ucznia

          • 09.04.2025
          • Uczennice Daria KarpynskaMaria Ślusarz z klasy II technikum ekonomicznego oraz
            Natalia Moskalik z klasy III technikum eksploatacji portów i terminali wzięły udział w
            Olimpiadzie Wiedzy o Prawach Ucznia, która odbyła się w Warszawie.
            Tegoroczna, piąta już edycja olimpiady objęta została honorowym patronatem:
            Marszałka Sejmu RP, Marszałka Senatu RP, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa
            Edukacji, Prezesa Rady Ministrów, Komisji Europejskiej, Rzeczniczki Praw Dziecka oraz
            Komitetu Nauk Prawnych PAN. Zgromadziła ona aż 753 uczestników i uczestniczek ze 101
            szkół ponadpodstawowych z całej Polski.
            Olimpiada składała się z trzech etapów: szkolnego, wojewódzkiego i
            ogólnopolskiego, w którym uczniowie i uczennice mierzyli się z zagadnieniem
            konstytucyjnego prawa do nauki. W wyniku oceny prac z etapu wojewódzkiego wyłoniono 30
            finalistów i finalistek, którzy  w ostatnim etapie 28 marca w zabytkowych gmachach
            Ministerstwa Sprawiedliwości w Warszawie mierzyli się z egzaminem ustnym w zakresie
            praw i obowiązków uczniowskich.
            Aż trzy uczennice z naszej szkoły - jako jedyne z województwa Podkarpackiego -
            zakwalifikowały się do Ogólnokrajowego Finału Olimpiady i wzięły w nim udział.  Po
            zakończeniu egzaminu ustnego decyzją Komisji Daria Karpynska uzyskała tytuł laureatki
            zajmując V miejsce w Polsce, natomiast Natalia Moskalik i Maria Ślusarz uzyskały tytuł
            finalistek. To ogromny sukces dziewczyn !

            Przed ogłoszeniem wyników finaliści wraz z opiekunami uczestniczyli w zwiedzaniu
            wnętrz historycznego budynku Ministerstwa Edukacji Narodowej, a jako specjalną nagrodę za
            uczestnictwo w olimpiadzie uzyskali „wejście” do gabinetu Ministry MEN Barbary
            Nowackiej.
            Uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród rzeczowych i finansowych
            prowadzone przez Prezesa Fundacji Praw Ucznia Mikołaja Wolanin odbyło się z udziałem
            znamienitych gości: Wiceministry Sprawiedliwości Zuzanny Rudzińskiej-Bluszcz,
            Wiceministry Edukacji Paulina Piechny -Więckiewicz, Pełnomocniczki Ministra
            Sprawiedliwości ds. Edukacji Konstytucyjnej Aleksandry Chudaś, Zastępcy Rzeczniczki
            Praw Dziecka Adama Chmury oraz Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy Damiana
            Jaworek.
            „Uczestnictwo w tej olimpiadzie oraz w różnego rodzaju konkursach poświęconych
            prawom człowieka to w istocie sięganie po narzędzia zmieniania świata na lepsze”
             podkreśliła podczas ogłoszenia wyników Wiceministra Sprawiedliwości Zuzanna Rudzińska-
            Bluszcz, zaznaczając, że świadomość praw pozwala nie tylko przekształcać własne
            otoczenie, lecz także działać z korzyścią dla innych.
            Wiceministra Edukacji Paulina Piechna-Więckiewicz zwracając się przed wręczeniem
            nagród do młodzieży mówiła „ Jesteście naszą przyszłością. To od Was zależy, jak
            będziecie postrzegać prawo, jak będziecie szerzyć wiedzę o nim oraz jak będziecie kształtować
            kulturę prawną w społeczeństwie. Wasze działania wpłyną na to, jak będzie wyglądać nasza
            demokracja i prawa obywatelskie .”
            Organizatorzy Olimpiady i Patroni podkreślali bardzo wysoki i wyrównany poziom
            wiedzy uczestników oraz szeroki zasób wiadomości, nie tylko z zakresu praw ucznia, ale
            szeroko rozumianej wiedzy prawnej.
            Opiekunem merytorycznym Darii, Natalii i Marii była pani Agnieszka Wiechetek.

             

        • Finał konkursu wiedzy o bezpieczeństwie w ruchu transportowym
          • Finał konkursu wiedzy o bezpieczeństwie w ruchu transportowym

          • 13.04.2025
          • 7 kwietnia 2025r. w naszej szkole odbył się finał konkursu wiedzy o bezpieczeństwie w ruchu
            transportowym. Konkurs był dwuetapowy i dedykowany był uczniom klas technikum
            spedycji, logistyki oraz eksploatacji portów i terminali.
            W I etapie z testem konkursowym zmierzyło się 38 uczniów z sześciu klas, natomiast do
            finałowych zmagań zakwalifikowało się 15 najlepszych uczniów z klas: II, III, IV technikum
            spedycji oraz III i IV technikum logistyki. Mieli oni za zadanie rozwiązać test obejmujący
            następujące zagadnienia: transport materiałów niebezpiecznych, intermodalny oraz
            ładunków ponadgabarytowych, czas pracy kierowców, konwencje i ustawy o transporcie,
            modele transportowe, przewozy tranzytowe oraz infrastrukturę transportu.
            Uczniowie musieli wykazać się wiedzą i refleksem, gdyż o wygranej zdecydowały dwa
            czynniki: liczba zdobytych punktów i szybkość rozwiązania arkusza testowego. Młodzież
            wykazała się dużą znajomością tematyki transportowej, chociaż pytania były trudne
            i podchwytliwe.
            Zwycięzcą konkursu został uczeń klasy IV technikum logistyki Victor Klich, drugie miejsce
            przypadło Bartoszowi Ciekotowi z klasy III technikum spedycji, a trzecie Radosławowi Komsie
            z tej samej klasy. Wszyscy uczestnicy szkolnych zmagań otrzymali gratulacje od
            zaproszonych gości, którzy swoją obecnością uświetnili to wydarzenie.
            Wśród przybyłych gości byli: pan Kamil Kalinka Zastępca Prezydenta Tarnobrzega, pan
            Grzegorz Kozik Dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Tarnobrzegu, pani
            Bernadetta Wojdon z Firmy Handlowo - Usługowej „Wiraż” z Mielca oraz pan komisarz
            Sławomir Tracz Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w
            Tarnobrzegu.
            Finaliści konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez
            Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Tarnobrzegu oraz Urząd Miasta Tarnobrzega.
            Natomiast laureaci trzech pierwszych miejsc otrzymali dodatkowe nagrody ufundowane
            przez firmę „Wiraż” tj. vouchery o wartości 400 zł i 200 zł na prawo jazdy kategorii B oraz
            voucher na wybraną jednodniową wycieczkę górską, a także od firmy Xtreme Fitness Gyms
            Natalia i Damian Bielscy miesięczne karnety na siłownię.

            Po zakończonym wydarzeniu był czas na podziękowania, które Dyrektor ZS nr 2 p. Marek
            Szczytyński złożył na ręce sponsorów i partnerów szkoły za ich wkład i zaangażowanie na
            rzecz edukacji młodzieży.
            Organizatorzy konkursu: p. Małgorzata Motyka, p. Łukasz Bidas i p. Bogusława Serwan-
            Partyńska składają serdeczne podziękowania przedsiębiorstwom i instytucjom
            współpracującym ze szkołą za ufundowanie nagród rzeczowych dla finalistów konkursu.

             

          • Do piątku trwa zbiórka darów dla tarnobrzeskiego Domu Dziecka

          • 09.04.2025
          • Uwaga! Do piątku trwa w naszej szkole zbiórka darów dla tarnobrzeskiego Domu Dziecka. Produkty przynosimy do gabinetu pedagoga lub do biblioteki szkolnej. 

            Potrzebne są m.in.: napoje, mleko, mąka, konserwy, passaty, papier toaletowy, środki czystości, słodycze. 

            Zbiórce towarzyszy wydarzenie „Wielkanocna Przygoda”, które odbędzie się w niedzielę 13 kwietnia w godz. 11:00–14:00 w Parku Dzikowskim – w programie atrakcje dla dzieci i dorosłych, wstęp wolny!

        • Wycieczka szkoleniowa do firmy SIMAIR VIRTUAL SP. Z O.O. w Warszawie Centrum Szkolenia Pilotów Liniowych oraz Załogi Pokładowej
          • Wycieczka szkoleniowa do firmy SIMAIR VIRTUAL SP. Z O.O. w Warszawie Centrum Szkolenia Pilotów Liniowych oraz Załogi Pokładowej

          • 02.04.2025
          • W dniu 28.03.2025r. nasi uczniowie z klas II i III Technikum Eksploatacji Portów i Terminali oraz klasy
            II i III Technikum Spedycji, a także uczniowie klasy IV i V Technikum Logistyki uczestniczyli w szkoleniu
            specjalistycznym na temat : „BEZPIECZEŃSTWO TRANSPORTOWE W RUCHU LOTNICZYM” wraz z
            kursem w profesjonalnych symulatorach samolotów pasażerskich BOEING 737- 800 , Airbus , CESNA
            oraz w samolocie myśliwskim Typu F-16.
            Szkolenie było podzielone na dwa moduły :
            I . Szkolenie z kontrolerem wieży kontroli lotu – tu uczniowie poznali strukturę pracy nawigatorów i
            systemy operacyjne z uwzględnieniem procedur bezpieczeństwa w analizie kontroli lotów.
            II . Kurs lotu w symulatorach pod opieką pilotów liniowych.
            III. Zajęcia z Kapitanem LINII LOTNICZYCH LOT- MATEUSZEM OSĘKĄ -praca pilota liniowego.
            Uczestnictwo w tym szkoleniu było podsumowaniem zagadnień jakie omawiane były na zajęciach z
            przedmiotów środki transportu w portach i terminalach, a także z przedmiotu zarządzanie
            bezpieczeństwem w portach i terminalach. Uczniowie na lekcjach poznali systemy nawigacji,
            jednostki pomiarowe, procesy w nawigacji satelitarnej i budowę kokpitu w urządzenia rejestrujące i
            kontrolne.
            Każdy uczeń pod opieką pilotów otrzymał instruktaż lotu tj. przygotowanie pasa startowego,
            ustalenie poziomu nawigacji, urządzeń pomiarowych, poderwanie samolotu z pasa i ocena pasa INS
            oraz prawidłowe wylądowanie.
            W myśliwcu F16 pod opieką pilota młodzież mogła odbyć lot i przekonać się jaka różnica istnieje
            pomiędzy modelami samolotu pasażerskiego, a wojskowym myśliwcem, który osiąga zupełnie inne
            parametry prędkości i sterowania.
            Z kolei na zajęciach z Kapitanem Polskich Linii Lotniczych LOT uczniowie poznali procedury szkolenia
            pilotów, frazeologię języka pilotów z wieżami kontroli na całym świecie oraz ich codzienną pracę .
            Kurs przebiegał bardzo sprawnie. Piloci ocenili naszą młodzież jako zespół dobrze przygotowany
            merytorycznie do pracy, zaś współpraca z naszymi uczniami była dla nich wielką przyjemnością.
            Ponadto młodzi ludzie mogli zobaczyć w godzinach porannych przyloty i odloty samolotów różnych
            linii lotniczych z terminala lotniczego LOTNISKA CHOPINA WARSZAWA.
            Nasza szkoła ma podpisaną umowę partnerską z Firmą SIMAIR, która objęła patronatem trzy
            kierunki z branży TSL tj.: Technikum Eksploatacji Portów i Terminali , Technikum Spedycji i
            Technikum Logistyki.
            W przyszłości Firma SIMAIR będzie organizować takie kursy w kolejnych edycjach dla przyszłych
            kandydatów do naszego Zespołu Szkół, a także dla tych uczniów, którzy mają marzenie usiąść
            pierwszy raz za sterem i poznać tajemnice lotnictwa.
            Pobyt w ośrodku był wielkim przeżyciem dla naszych uczniów. Młodzież poprzez zdyscyplinowanie
            zrobiła bardzo dobre wrażenie na pracownikach firmy, którzy zgodnie stwierdzili, że takich ludzi im
            potrzeba do pracy w tej branży.

            Organizatorem wycieczki była p. Małgorzata Motyka- nauczycielka przedmiotów zawodowych w
            Technikum Eksploatacji Portów i Terminali , Spedycji i Logistyki a opiekę nad uczniami pełniły panie:
            Barbara Rosa - nauczycielka przedmiotów zawodowych w Technikum Eksploatacji Portów i Terminali
            oraz w Technikum Hotelarstwa i Agata Kosior - nauczycielka języka angielskiego.

            MM

          • INFORMACJA

          • 28.03.2025
          • Termin składania deklaracji w przypadku ponownego przystąpienia do egzaminu zawodowego przez zdających, którzy nie zdali tego egzaminu w sesji zima 2025 upływa 4 kwietnia 2025r. 

        • SZKOLNY KONKURS GEOGRAFICZNY „MISTRZ MAPY POLITYCZNEJ”
          • SZKOLNY KONKURS GEOGRAFICZNY „MISTRZ MAPY POLITYCZNEJ”

          • 31.03.2025
          • W dniu 23 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Geografa. Z tej okazji w naszej szkole zostanie zorganizowany szkolny konkurs geograficzny „Mistrz mapy świata”. Wszystkich chętnych i lubiących rywalizację  uczniówzapraszamy do udziału w konkursie geograficznym, poświęconym znajomości mapy politycznej świata. Konkurs odbywał się będzie na platformie Seterra. Zadaniem konkursowym będzie zaznaczenie nazw państw świata we właściwym miejscu na politycznej mapie konturowej świata. Uczniowie rozwiązują zadania na własnych smartfonach pod kontrolą nauczyciela. Oceniane podlegać będą czas rozwiązania zadania oraz poprawność. Dla zwycięzców przewidziane są szóstki i piątki z geografii oraz dyplomy. Satysfakcja z własnych umiejętności gwarantowana i bezcenna.

            Mapa do opanowania przez uczniów:

            https://www.geoguessr.com/pl/vgp/3195

             

            Konkurs odbędzie się w dniu 23 kwietnia (środa) 2025 roku na auli szkolnej (sala nr 6) – 5 godzina lekcyjna.

            Chęć udziału w rywalizacji należy zgłosić nauczycielowi geografii w sali nr 10.

            Prosimy o osobiste podejście (nie przez wulkan) w nieprzekraczalnym terminie - do11 kwietnia.

          • Wyniki egzaminów zawodowych - sesja zima 2025

          • 27.03.2025
          • Od dnia 28 marca 2025r. będzie można sprawdzić wyniki egzaminu zawodowego z sesji zima 2025 poprzez zalogowanie się na stronę Systemu Informatycznego Obsługjącego Egzaminy Zawodowe (hasła do aktywacji kont uczniowie otrzymali przed sesją egzaminacyjną)

            Świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie uczniowie odbierają 7 kwietnia 2025r. w sekretariacie szkoły.

        • Dyplomy dla naszych ekonomistek w module edukacyjnym SIGG.
          • Dyplomy dla naszych ekonomistek w module edukacyjnym SIGG.

          • 28.03.2025
          • Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) jest ogólnopolskim projektem o charakterze
            konkursowym, którego celem jest edukacja ekonomiczna młodzieży w zakresie
            mechanizmów działania rynku kapitałowego oraz giełdy. Projekt składa się z dwóch
            podprojektów: gry giełdowej oraz modułu edukacyjnego.
            To właśnie do modułu edukacyjnego przystąpiły nasze ekonomistki.
            Moduł ten składał się z dwóch części i polegał na zdobywaniu wiedzy w strefie edukacyjnej
            poprzez zapoznanie się z podzielonymi tematycznie materiałami multimedialnymi takimi jak:
            filmy, artykuły, kursy e-learningowe, zapisy webinariów oraz weryfikacji wiedzy w strefie
            konkursowej polegającej na pojedynkach wiedzy z innymi uczestnikami z Polski.
            Po zdobyciu minimalnej liczby 100 punktów, każda z ekonomistek otrzymała dyplom
            potwierdzający swoje dokonania w module edukacyjnym SIGG, który obejmował następujące
            obszary tematyczne: bezpieczeństwo, inwestowanie, rynek kapitałowy, papiery wartościowe i
            giełda.
            Opiekunem merytorycznym uczennic była p. Bogusława Serwan-Partyńska.

        • Nowy kierunek w naszej szkole –technik analityk.
          • Nowy kierunek w naszej szkole –technik analityk.

          • 28.03.2025
          • 26 marca 2025r w siedzibie szkoły odbyła się konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli
            władz miasta i Grupy Siarkopol Tarnobrzeg, podczas której poinformowano o uruchomieniu
            nowego kierunku kształcenia, poszerzającego naszą ofertę – technik analityk.
            Spółkę Siarkopol Tarnobrzeg reprezentował Prezes Zarządu p. Bogdan Brzuszek, natomiast
            tarnobrzeski magistrat Zastępca Prezydenta Miasta p. Kamil Kalinka. Z ramienia szkoły w
            konferencji uczestniczyli: Dyrektor p. Marek Szczytyński, koordynatorka współpracy z Grupą
            Siarkopol p. Bogusława Serwan-Partyńska oraz nauczycielka chemii p. Joanna Olech.
            Technik analityk został objęty patronatem przez Zakłady Chemiczne „Siarkopol” Tarnobrzeg
            sp. z o.o., które gwarantują młodzieży praktyki zawodowe, a także stypendia naukowe dla
            najlepszych uczniów, oraz pracę w przedsiębiorstwie dla absolwentów kierunku.
            Nabór do technikum analitycznego rozpocznie się w maju 2025 r. W trakcie nauki młodzież
            będzie korzystać z nowoczesnego laboratorium, na które udało się miastu i szkole pozyskać
            dofinansowanie.
            Oprócz lekcji w szkolnych murach, uczniowie będą również uczestniczyć w zajęciach
            praktycznych w laboratorium Zakładów Chemicznych „Siarkopol” Tarnobrzeg sp. z o.o.
            Aby uzyskać tytuł technika analityka, który jest honorowany w całej Unii Europejskiej
            uczniowie muszą zdać dwie kwalifikacje zawodowe: CHM.03 – przygotowywanie sprzętu,
            odczynników chemicznych i próbek do badań analitycznych oraz CHM.04 – wykonywanie
            badań analitycznych. Dzięki temu będą mogli znaleźć pracę w:

            • laboratoriach przemysłowych, naukowo-badawczych, kryminalistycznych,

            toksykologicznych;

            • laboratoriach wykonujących analizy i badania dla różnych gałęzi przemysłu, np.

            rolniczego, farmaceutycznego, petrochemicznego czy spożywczego;

            • laboratoriach prowadzących badania związane z ochroną środowiska;
            • zakładach uzdatniania wody;
            • laboratoriach badawczych i specjalistycznych.


            Absolwenci technikum analitycznego po zdaniu matury mogą kontynuować naukę na
            studiach wyższych na kierunkach: chemia, biochemia, technologia chemiczna, ochrona
            środowiska, farmacja, analityka medyczna i kryminalistyczna, towaroznawstwo,
            kosmetologia, biotechnologia i ochrona środowiska.
            Objęcie patronatem nowego kierunku kształcenia przez Zakłady Chemiczne jest efektem
            podpisanego w 2022r porozumienia o współpracy, którego celem jest  rozwijanie wśród
            młodzieży zainteresowania dziedziną chemii, wykorzystaniem jej w przemyśle, a także
            kształcenie przyszłych pracowników branży chemicznej, co w dłuższej perspektywie powinno
            zaowocować rozwojem tej gałęzi przemysłu w naszym regionie.

            B.S.-P.

          • Akcja "Cudowny Medalik"

          • 25.03.2025
          •  

            190_awers b.jpg 190_rewers b.jpg

            W ramach akcji „Cudowny Medalik” nauczyciele, uczniowie, pracownicy  szkoły otrzymali medaliki z wizerunkiem Matki Bożej. Cudowny Medalik został zapoczątkowany przez Św. Katarzynę Laboure we Francji po zaakceptowanym przez Kościół prywatnym objawieniu Matki Bożej w Paryżu w 1830 roku. Według słów Maryi ci, którzy  z ufnością noszą Cudowny Medalik na szyi dostąpią wielkich łask. Pierwotna nazwa medalika to Medalik Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny. Ze względu na liczne uzdrowienia, nawrócenia i inne łaski otrzymane za pośrednictwem Matki Bożej przez osoby noszące ten medalik zaczął być nazywany przez wiernych Cudownym Medalikiem. Nazwa ta została oficjalnie zatwierdzona przez Stolicę Apostolską. Wielkim propagatorem Cudownego Medalika był Św. Maksymilian Maria Kolbe.

            T.Sz.

        • Stypendia dla naszych uczniów
          • Stypendia dla naszych uczniów

          • 24.03.2025
          • 25 lutego 2025 r. Zarząd Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie przyznał
            stypendia naukowe 475 uczniom ze szkół ponadpodstawowych prowadzących
            kształcenie zawodowe z terenu województwa podkarpackiego w  ramach
            projektu pn. Poszerzając horyzonty – stypendia naukowe dla uczniów szkół
            zawodowych – edycja II.
            Miło nam poinformować społeczność szkolną, że z naszej szkoły takie
            stypendium otrzymali: Fabian Kalist, Kateryna Retkva, Jakub Paduch, Paulina
            Witoń, Maria Ślusarz, Wiktoria Goździewska i Krzysztof Urbański z technikum
            ekonomicznego oraz Oliwia Urbaniak  z technikum architektury krajobrazu.
            Stypendium w wysokości 6 000,00 zł przyznane zostało uczniom na okres 10
            miesięcy w roku szkolnym 2024/2025, tj. od września 2024 r. do czerwca 2025
            r. i zostanie wypłacone jednorazowo w terminie do 31 marca 2025r.
            Stypendia  te nie tylko nagradzają wysiłek uczniów włożony w naukę, ale także
            stanowią zachętę do ciągłego doskonalenia się i dążenia do osiągania
            założonych celów.
            Jako szkoła jesteśmy dumni, że tak zdolna młodzież kształci się w naszych
            murach. Cieszymy się, że możemy ich wspierać i pomagać w planowaniu i
            realizacji własnej ścieżki edukacyjnej.
            Nagrodzonym uczniom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

            B-S.P

        • DZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
          • DZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

          • 24.03.2025
          • 19 marca 2025r. młodzież naszej szkoły wzięła udział w ogólnopolskim
            programie „Dzień przedsiębiorczości” organizowanym corocznie przez
            Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. W tym roku uczniowie  z klas I i II
            technikum ekonomicznego oraz I technikum hotelarstwa pod opieką p.
            Bogusławy Serwan-Partyńskiej gościli w Urzędzie Miasta Tarnobrzega.
            Młodzież została przywitana przez pana Prezydenta Łukasza Nowaka, który
            wyraził zadowolenie z wizyty naszych uczniów w tarnobrzeskim magistracie.
            Następnie uczestniczyli w spotkaniu z panią Moniką Dziedzic Kierownikiem
            Biura Kadr i Polityki Zatrudnienia. Pani Kierownik zapoznała młodych ludzi z
            działalnością i specyfiką  urzędu oraz zasadami rekrutacji na stanowiska
            urzędnicze. Ekonomiści pogłębili swoją wiedzę z zakresu przyjmowania
            pracownika do pracy i dokumentacji temu towarzyszącej. Dowiedzieli się
            również jak prowadzi się akta osobowe zatrudnionego pracownika i ile lat się je
            archiwizuje oraz na czym polega ochrona danych osobowych w dokumentach
            pracowniczych. Młodzież została poinformowana także o możliwości pracy
            zdalnej okazjonalnej w urzędzie oraz o dokumentach, jakie musi złożyć
            urzędnik przed rozpoczęciem takiej pracy. Po zakończonej wizycie był również
            czas na podziękowania, które młodzież przekazała panu Prezydentowi oraz pani
            Kierownik, gdyż dzięki ich uprzejmości oraz życzliwości nasi uczniowie mieli
            możliwość zweryfikowania swoich wyobrażeń o zawodzie urzędnika oraz
            pozyskania informacji o wymaganym wykształceniu, umiejętnościach czy
            predyspozycjach niezbędnych do jego wykonywania.


            B.S-P.

        • Szkolne Rekolekcje Wielkopostne
          • Szkolne Rekolekcje Wielkopostne

          • 17.03.2025
          • Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Szkolnych Rekolekcjach Wielkopostnych, które odbyły się w kościele Ojców Dominikanów. Celem rekolekcji jest nawrócenie do Boga i głębsze przygotowanie do Świąt Wielkanocnych. Pierwszego dnia naukę rekolekcyjną wygłosił br. Kacper Stec z Zakonu Kapucynów. Drugiego dnia była konferencja i  Msza Św. Pieśni na Eucharystię przygotował chór z naszej szkoły pod kierunkiem p. Barbary Rosy. Dziękujemy młodzieży za udział w rekolekcjach.

            T.Sz.

          • Etap  Diecezjalny  Olimpiady  Teologii  Katolickiej

          • 17.03.2025
          • Uczennica Adrianna Kopeć wzięła udział w etapie diecezjalnym XXXV Olimpiady Teologii Katolickiej pod hasłem „ Świętowanie i odpusty w Kościele katolickim”. Do Sandomierza przybyli uczniowie szkół średnich z całej diecezji. Uczestnicy rozwiązywali test składający się z 32 pytań dotyczących nauczania Kościoła w zakresie świętowania i odpustów. Po sprawdzeniu prac nastąpiło wręczenie nagród przez Biskupa Sandomierskiego Krzysztofa Nitkiewicza. Biskup podziękował uczestnikom za udział w Olimpiadzie i trud włożony w przygotowanie do niej. Adrianna  otrzymała ciekawe nagrody i zadowolona wróciła do domu bogatsza o nowe doświadczenie i zdobytą wiedzę. Dziękujemy uczennicy za udział w Olimpiadzie i godne reprezentowanie szkoły.

            O Olimpiadzie napisano na stronie Diecezji Sandomierskiej:

            https://diecezjasandomierska.pl/mlodzi-znawcy-teologii-3/